Rano učenje

Rano učenje

Kada mi odrasli razmišljamo o učenju najčešće nas spopadne neko tegobno osećanje, na pamet nam pada neka muka, nešto se mora a nije lako. Učenje povezujemo sa teškim procesom upamćivanja često ne tako interesantnih sadržaja, sa ulaganjem napora i trudom da se nešto novo i nepoznato usvoji i trajno zadrži. Istina je da šta god

Pročitaj...

Kako raste crtež

Kako raste crtež

Većina dece već oko prvog rođendana, samostalno istražujući okolinu ili podstaknuta od strane znatiželjnih roditelja, nabasa na olovku i otkrije da ona ostavlja trag, po papiru, ili nekoj manje zgodnoj površini. Ovo otkriće obično izaziva oduševljenje. Dete je ushićeno što mu jedan mali predmet pruža mogućnost da menja i ukrašava svoje okruženje. Crtanje tako često

Pročitaj...

Hoću sam

Hoću sam

Kada razmišljamo o samostalnosti uglavnom imamo na umu poželjnu odliku odrasle zrele osobe. Ipak, veoma često bavimo se samostalnošću u kontekstu manjka ili nedostatka iste, kako kod dece različitih uzrasta, tako i kod onih koje, makar kalendarski, smatramo odraslima. Samostalnost nam može delovati kao apsolutna kategorija koju neko poseduje ili ne poseduje i onda kažemo

Pročitaj...

Bebin svet

Bebin svet

Pošto se mesecima ljuljuškala u maminom stomaku, umirivala otkucajima njenog srca i uznemiravala neprilikama koje mama nije mogla da izbegne, beba stiže na svet sa određenim očekivanjem u pogledu mame. Kao što mama ima brojne fantazije o bebi, mnogo pre nego što se zaista sretnu, tako se i beba rađa sa idejom da je tamo napolju

Pročitaj...